Vogelexcursie

Categorie
Datum en tijd
1 jun. 2024 06:30 - 12:00
Verzamelen bij het hek op de (zuid)pier

Vogelexcursie

Beste Schelpleden,

Op zaterdag 1 juni gaan we met een groep vogelliefhebbers kijken welke soorten vogels we die dag kunnen waarnemen op de pier, het strand, de duinen en in het gebied rond het Kennemermeer, het meer achter onze strandhuisjes.  Om de kosten en de drempel om mee te doen zo laag mogelijk te houden, hebben we deze keer geen professionele gids ingehuurd. Iedereen is welkom.

De leiding is in handen van Jelle van der Helm, initiatiefnemer van het (foto)boek “Vogels van de pier”. Het is raadzaam om zelf een verrekijker en/of fototoestel mee te nemen alsmede aan het weer aangepaste kleding en schoeisel dat geschikt is voor een ruwe en mogelijk vochtige ondergrond rond het binnenmeer.

De excursie begint ’s morgens om 6.30 uur bij het hek op de (zuid)pier, ongeveer ter hoogte van de laagwaterlijn. Iedereen die mee wil doen kan daar (vóór die tijd) op eigen gelegenheid naartoe gaan. De tocht duurt zeker enkele uren.

Deelname aan de excursie is gratis, maar een vrijwillige donatie, contant of via QR-code, voor het Vogelhospitaal (Stichting Vogelrampenfonds) wordt zeer gewaardeerd.

Mocht de excursie door onvoorziene (weers-) omstandigheden onverhoopt moeten worden uitgesteld, dan wordt dat via de Schelp app of e-mail kenbaar gemaakt.

Ondergetekende heeft nog enkele exemplaren van het boek “Vogels van de pier” die voor een gereduceerde prijs verkrijgbaar zijn.

Met vriendelijke groet,
Boet van Heugten, huisje 262.